Sevis piespiešana ikdienas darbos

Mēs, cilvēki, pēc dabas esam visai slinki un tāpēc mēs ikdienas darbos parasti nevēlamies sevi pārāk daudz nodarbināt, kas savukārt noved pie tā, ka mēs daudzus darbus neizdarām līdz galam un tie paliek pusvārtā. Tāpēc bieži vien mēs dzirdam no dažādiem uzmundrinātājiem to, ka cilvēkiem vajag sevi piespiest un pabeigt visus savus darbus un tikai pēc tam ķerties pie nākamajiem darbiem. Bet vai mums vajag vai nevajag sevi piespiest tad vienmēr ir bijis mani ļoti interesējošs jautājums kuru tad es šodien arī mēģināšu atrisināt.

Mēs pamatā negribam neko darīt, jo jebkura darbība, kuru mums ir jāveic tērē mūsu enerģiju, bet enerģija mums ir jāiegūst no ēšanas un tāpēc pēc loģikas sanāk, ka mūsu ķermenis un prāts grib paveikt visu ar vismazāk patērēto enerģijas daudzumu. Tas savukārt tad arī noved mūs pie šī slinkuma, jo mēs vienkārši neredzam nekādu jēgu tajā, ko darām un tāpēc arī labprātāk padodamies nekā to turpinām. Bet dzīvē viss nav tik vienkārši un, lai gan cilvēkiem vairs nav visu laiku jācīnās par savu izdzīvošanu, kā tas bija pagātnē, tomēr mums vēl jo projām pasaulē ir dažādas problēmas kuras vajadzētu atrisināt lai uzlabotu cilvēku dzīves apstākļus, izārstētu dažādas slimības un nodrošināt visus cilvēkus ar viņu pirmās nepieciešamības produktiem un pēc tam arī ar vēlmēm un fantāzijām. Tāpēc arī parasti tie cilvēki, kas slinko nekur tālu netiek, jo lai gan mēs nevēlamies tērēt savu enerģiju, tomēr neko nedarot arī nav iespējams neko sasniegt un tāpēc tiem, kas vēlas kaut ko izmainīt, kas var sākumā būt, kaut vai savas dzīves uzlabošana, tiem ir vajadzīgs pārvarēt savu slinkumu.

Kad mēs ejam uz kādu mērķi teju vai katru dienu mums ir jāpiedzīvo dažādi šķēršļi un nepatikšanas, kuri ir jāpārvar un pie katras no šīm ķibelēm mums aprasti nolaižas rokas un tāpēc ir vajadzīgs piespiest sevi atkal celties un turpināt darīt to pašu ko tu jau darīji. Padomājiet kaut vai par sevis piespiešanu katru rītu celties vienādā laikā par tad, ja tu neesi izgulējies. Manuprāt šī piespiešana ir viens no rādītājiem kad var noteikt vai tu būsi spējīgs sevi savaldīt un sasniegt savus mērķus. Un, ja tev ir problēmas ar piecelšanos tad noteikti ka arī tev būs problēmas ar sevis piespiešanu citos dzīves aspektos. Bet mums visiem ir cerība!

Un tā ir tāda, ka šo sevis piespiešanu ir iesējams uztrenēt un tu sevi pamazām aizvien vairāk un vairāk piespiežot darīt lietas ko tu nevēlies trenē un ar katru reizi tava pašpārliecinātība un gribasspēks paliek aizvien stiprāki. Un tā tad mums arī visiem vajadzētu pamazām sevi trenēt. Sākumā būtu jāpiespiež darīt sevi kādas mazas un nenozīmīgas lietas, kā nomazgāt traukus pēc katras ēdienreizes vai arī izmazgāt krūzīti pēc kafijas dzeršanas, bet pēc tam palēnām sāc jau piespiest sevi uz nopietnākām lietām, kā, piemēram, darba laikā neskatīt sociālos tīklus vai arī katru dienu strādāt par vienu stundu ilgāk nekā tu to darīji līdz šim.