Gribasspēka trenēšana

Gribasspēks ir viens no svarīgākajiem cilvēka dzīves faktoriem, jo tas ļauj cilvēkam sevi piespiest darīt dažādas lietas, ko viņš nemaz nevēlas, bet kad ir ļoti svarīgas. Tā piemēram ir vajadzīgs gribasspēks lai varētu notievēt un neēst visu kas pagadās, lai nopelnītu naudu, jo ir jādodas katru dienu uz darbu, un lai iegūtu papildus zināšanas, jo tik viegli ir tā vietā lai lasītu grāmatu vai skatītos kādu dokumentālo filmu lūrēt seriālus vai savu mīļāko filmu atkārtojumus. Gribasspēks pats par sevi ir ļoti interesants temats, jo šis “spēks”, jeb prasme mums ļauj piespiest savu ķermeni darīt tās lietas kurām nav tūlītējs efekts, bet gan ir ilgtermiņa labums un ko mēs pretējā gadījumā nebūtu spējīgi paveikt. Bet šodien es gribu pievērst jūsu uzmanību tam, ka tad notiek gribasspēka trenēšana un kā var palielināt savu spēju piespiest darīt sev to, kas īstermiņā nenes labumu bet nes ilgtermiņā.

Pirmais, ko vajag saprast ir tas, ka gribasspēks ir domāts tieši tam, lai varētu nodrošināt mehānismu smadzenēm, kas ļauj pārvarēt ikdienas slinkumu un negribu darīt kādas lietas. Šī spēja ir izveidojusies evolūcijas ceļā, lai mēs spētu ietekmēt to, kas notiek arī ilgtermiņā nevis tikai visu laiku tiekties uz īstermiņa pārmaiņām un ja viss pašlaik ir labi tad tikai tā turpināt. Ja mēs visu laiku paļautos tām sajūtām un vēlmēm, kas mums ir tad mēs visu laiku sēdētu pie televizora ekrāna un ēstu ātrās ēdināšanas iestādēs nopērkamo pārtiku. Bet mēs zinām ka šāds dzīvesveids novedīs mūs pie veselības problēmām, liekā svara un mēs nevarēsim tā sasniegt savus ilgtermiņa mērķu. Tāpēc arī ir vajadzīgs sevi piespiest darīt tās lietas ko tā īsti nemaz negribas.

Ļoti labs veids, kā apskatīt gribasspēku un tā trenēšanu ir tieši sportošana, jo sportojot tu vari iegūt veselīgāku augumu un zaudēt lieko svaru, bet piespiest sevi sportot nav nemaz tik viegli un daudz vieglāk ir vienkārši sēdēt dīvānā vai gulēt gultā. Ja tu nespēj sevi piespiest sportot tad tev var likties, ka tie, kas to spēj ir pārcilvēki un kā gan viņi var katru dienu vairākus desmitus minūšu vai pat stundu no vietas sportot un tad arī tik pie saviem ideālajiem ķermeņiem. Bet to spējam ikviens no mums un ir vajadzīgs tikai to darīt palēnām nevis uzreiz cerēt uz brīnumu un neizsmeļamu gribasspēku. Lai iegūtu lielāku gribasspēku tas līdzīgi kā muskulis ir jātrenē un ir jāsāk ar maziem darbiem, kuriem pēc tam jāpāraug par lielākiem un lielākiem. Ja tu gribi nomest savus liekos kilogramus tad tev vajadzētu daudz sportot, bet acīm redzot tu nespēj sevi piespiest sevi to darīt. Tad tev ir vajadzīgs sākt palēnām un piemēram piespiest sevi sportot 5 minūtes dienā. Tas varētu likties, kā ļoti mazs laiks, bet kā jau tajā teicienā, labāk kaut kas nekā nekas. Un šādi sportojot 5 minūtes dienā tu ātri vien jutīsi, ka pēc šīm piecām minūtēm ir vieglāk piespiest sevi arī vēl uz pāris minūtēm. Un tādā veidā pāris nedēļu laikā tu jau vari nokļūt līdz 10 minūtēm dienā, kas jau ir daudz labāk nekā visu dienu sēdēt krēslā vai dīvānā. Tālāk tādiem pašiem maziem solīšiem tev jāiet arī tālāk līdz 15 minūtēm un tad jau līdz 20 minūtēm un ja tu tik tālu būsi ticis tad jau tev būs iestrādājies nopietns ieradums un pat tad, ja uznāks liels slinkums tad tu to spēsi atvairīt. Protams gadīsies dienas, kad tev galīgi nebūs laika vai arī kādas veselības problēmas tev neļaus sportot, tad pēc tam lai atkal iesāktu pa jaunu ritmu labāk ir sākt atkal ar mazāku laiku, bet katru dienu to kāpināt kamēr nonāc atpakaļ pie vecā ieraduma.

Šādi tad arī vajag trenēt šo gribasspēku visās jomās, kas tev ir svarīgas un pamazām, maziem solīšiem panākt visu, ko vien tu vēlies!